1- جعفری، مصطفی، «اولویت انتخاب بین دانش و مهندسی مجدد در سازمان»، تدبیر، ش 167.
2- سعادت؛ اسفندیار، ( 1396).، مدیریت منابع انسانی؛ تهران: سمت.
3- طالبیان؛ احمدرضا؛ وفایی؛ فاطمه، ( 1388).، الگوی جامع تـوانمندسازی منـابع انـسانی؛ ماهنامه تدبیر؛ سال بیستم؛ ش 203؛ صص
4- مقدسی؛ علیرضا، ( 1396). ، برنامههای سازمانی برای ایجاد انگیزش در کارکنان؛ ماهنامه تدبیر؛ سال هجدهم؛ ش 180؛ صص 71 -68 .1515 فرنج و اچ بل؛ مدیریت تحول در سازمان(1385 ).، ترجمه الوانی و دانایی فرد؛ تهران: نشر صفار؛چاپ یازدهم.
5- نادری؛ ناهید؛ رجایی پور؛ دکتر سعید؛ جمشیدیان؛ عبدالرسول، ( 1396).، مفاهیم و راهبردهای توانمند سازی کارکنان؛ ماهنامه تدبیر؛ سال هجدهم؛ ش 186؛ صص67-65.
6- هداوند؛ سعید؛ صادقیان؛ شهره، (1396). ، سازههای اثربخش در توانافزایی کارکنان (مدیریت سرمایه انسانی).، ماهنامه تدبیر؛ سال هجدهم؛ ش 180؛ صص 61 -54.
7- طوسی، محمد علی، (1392). اصول ارتقاء بهره وری در واحدهای صنعتی، ماهنامه تدبیر، شماره 37.
8- فقهی فرهمند، ناصر، (1385). مدیریت پژوهشات و توسعه نوین و استراتژیک سازمان، ماهنامه تدبیر، شماره 62.
9- لطیفی، فریبا، (1396). شاخصهای سلامت سازمان در قرن 21، ماهنامه تدبیر، شماره 100.
10-Arcadi, P. , Simonetti, V. , Ambrosca, R. , & Duante, A. (2021). Nursing during the COVID‐19 outbreak: A phenomenological study. Journal of Nursing Management. 10.1111/jonm.13249. Online ahead of print. - DOI - PMC - PubMed
11-Cui, S. , Zhang, L. , Yan, H. , Shi, Q. , Jing, Y. , Wang, Q. , & Chu, J. (2020). Experiences and psychological adjustments of nurses who voluntarily supported COVID‐19 patients in Hubei Province, China. Psychology Research and Behavior Management, 13, 1135–1145. - PMC - PubMed
12-Daly, J. , Jackson, D. , Anders, R. , & Davidson, P. (2020). Who speaks for nursing? COVID‐19 highlighting gaps in leadership. Journal of Clinical Nursing, 29, 15–16. 10.1111/jocn.15305 - DOI - PMC - PubMed
13-Galehdar, N. , Kamran, A. , Toulabi, T. , & Heydari, H. (2020). Exploring nurses’ experiences of psychological distress during care of patients with COVID‐19: A qualitative study. BMC Psychiatry, 20, 490. 10.1186/s12888-020-02898-1. [PMC free article] [PubMed] [CrossRef] [Google Scholar]
14-Han, L. , Wong, F. K. Y. , She, D. L. M. , Li, S. Y. , Yang, Y. F. , Jiang, M. Y. , Ruan, Y. , Su, Q. , Ma, Y. , & Chung, L. Y. F. (2020). Anxiety and depression of nurses in a Northwest province in China during the period of novel coronavirus pneumonia outbreak. Journal of Nursing Scholarship, 52(5), 564–573. 10.1111/jnu.12590 [PMC free article] [PubMed] [
15-Lee, J., Back, K. & Chan, E, (2020), Quality of work life and job satisfaction among frontline employees: a self-determination and need satisfaction approach. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 27(5). , 768–789. https://doi.org/10.1108/ IJCHM-11-2013-0530
16-Pietkiewicz, I. & Smith, J(2019). A practical guide to using interpretative phenomenological analysis in qualitative research psychology. Journal of Psychology, 20(1). , 7–14.
17-Venkat Ramaswamy and Francis Gouillart (2017). "Building the Co-Creative Enterprise". Harvard Business Review. Retrieved 29 March 2017.
18-Dan Miller (2018). "Avaya Updates Its Suite of Experience Management Software". Opus Research. Retrieved 25 March 2018.
19-Mark Grannan, Danielle Geoffroy (2017). "Vendor Landscape: Digital Experience Platforms". Forrester. Retrieved 25 March 2017.
20-Lisa Gianakos (2017). "Experience Management: Build, Buy, or Abandon?". Legal Solutions. Retrieved 24 March 2017.
21-Kadar, Laszlo (2021). Such a Lucky Boy. Houston, Texas: Strategic Book Publishing (published 2012). p. 23. ISBN 9781612045825. Retrieved 8 March 2021. The 'management' of the camp [Mauthausen] did not care about the conditions of the 'facilities.' German SS (Schutzstaffel). was the management.
22-Peters, Thomas J(2020). Thriving on Chaos: Handbook for a Management Revolution. Perennial Library. 7184. Knopf. ISBN 9780394560618. Retrieved 7 September 2020.
23-Rosenthal, Caitlin (2018). Accounting for Slavery: Masters and Management. Harvard University Press. ISBN 9780674988576. Retrieved 3 October 2020