1
دانشیار، دانشگاه جامع امام حسین (ع)،تهران ،ایران
2
دانش آموخته کارشتاسی ارشد مدیریت بحران
چکیده
این مقاله با هدف ارایه الگوی پشتیبانی مورد نیاز در هنگام بحرانها صورت گرفته که از نظر هدف توصیفی تحلیلی و از نظر جهتگیری کاربردی و از نظر راهبرد با روش پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق 150 نفر میباشد که 50 نفر از این افراد بر اساس فرمول آماری، به روش تصادفی ساده انتخاب گردیدهاند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه میباشد و از فرمول آلفای کرونباخ استفاده شده است. نتایج حاصله نشان میدهد که سه سیستم لجستیک یکپارچه، چابک و ناب میتوانند به عنوان ابعاد اصلی الگوی پشتیبانی مطلوب در بحران مورد استفاده قرار گیرد. همچنین یازده مولفه پذیرفته شده در وضعیتهای بحرانی به ترتیب اولویت مرکب ازاهداف یکپارچه، طراحی یکپارچه، عملکرد یکپارچه، واکنش سریع، فناوری، انعطاف پذیری، مشتری مداری، حذف اتلاف، بهبود مستمر، استاندارد سازی، بهنگام بودن، میباشد و این ابعاد برگرفته از سیستمهای لجستیک یکپارچه، چابک، ناب میباشد استاندارد سازی، بهنگام بودن، میباشد و این ابعاد برگرفته از سیستمهای لجستیک یکپارچه، چابک، ناب میباشد