انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در سال 1388 خاستگاه حوادثی بود که مورد استفاده دشمنان در فضای انتخاباتی کشور قرار گرفت. جریان فتنه و حامیان خارجی آن در سال 1388 برای دستیابی به مقاصد خود و با بهرهگیری از تاکتیکها و ویژگیهای انقلابهای مخملی تلاش کردند تا مسئولین و نیروهای امنیتی را منفعل و مردم را بیطرف یا با خود همراه کنند. این جریان چند بازوی عملیاتی داشت که مهمترین آن بازوهای فکری، اجرایی و رسانهای است. از اهداف این جریان در راستای تهییج فضای عمومی کشور، تلاش برای شکست احمدینژاد در انتخابات و در صورت پیروزی، ایجاد فتنه و آشوب خیابانی و فشار به نظام برای ابطال انتخابات به بهانه واهی تقلب بود؛ آنها تلاش کردند تا در سلامت انتخابات تشکیک نمایند، بین هواداران خود القای پیروزی کنند و فضای جامعه را دو قطبی کرده و مشکلات کشور را سیاسی جلوه دهند. فضای مجازی، پیامک، ابزارهای دیداری، ابزارهای شنیداری، مطبوعات، ستادهای انتخاباتی، نمادسازی و تبلیغات خیابانی از مهمترین ابزار و تاکتیکهای بکارگیری شده در سال 1388 بود. لطف خداوند متعال، مدیریت هوشمندانه و مقتدرانه مقام معظم رهبری، حضور مردم انقلابی در صحنه و فداکاری نیروهای انتظامی، امنیتی، سپاه و بسیجیان ایثارگر جریان فتنه را در رسیدن به اهداف خود با شکست روبهرو، و نظام با سربلندی از فتنهای عظیم پیروز عبور کرد.
ذوالقدر, مهدی, حسینی, سید حسین, & علوی وفا, حمید. (1396). تهییج فضای روانی جامعه در انتخابات سال 1388 از سوی جریان فتنه. مطالعات مدیریت بحران, 9(33), 47-73.
MLA
مهدی ذوالقدر; سید حسین حسینی; حمید علوی وفا. "تهییج فضای روانی جامعه در انتخابات سال 1388 از سوی جریان فتنه", مطالعات مدیریت بحران, 9, 33, 1396, 47-73.
HARVARD
ذوالقدر, مهدی, حسینی, سید حسین, علوی وفا, حمید. (1396). 'تهییج فضای روانی جامعه در انتخابات سال 1388 از سوی جریان فتنه', مطالعات مدیریت بحران, 9(33), pp. 47-73.
VANCOUVER
ذوالقدر, مهدی, حسینی, سید حسین, علوی وفا, حمید. تهییج فضای روانی جامعه در انتخابات سال 1388 از سوی جریان فتنه. مطالعات مدیریت بحران, 1396; 9(33): 47-73.