TY - JOUR ID - 201957 TI - برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری سازمان رسانه در مدیریت فجایع طبیعی JO - مطالعات مدیریت بحران JA - CMJ LA - fa SN - 2008-3564 AU - سلطانی‌فر, محمد AU - مرتضوی, محمودرضا AD - Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 7 IS - 25 SP - EP - KW - تصمیم‌گیری KW - سازمان رسانه KW - مدیریت بحران طبیعی و.. DO - N2 - مدیریت اثربخش خبر در سازمان رسانه، بیان‌کننده مجموعه روش‌هایی در برنامه‌ریزی تصمیم‌گیری است که به مهار بحران و مشارکت همگانی در کاهش آسیب‌های ناشی از آن کمک می‌شود. بلایا و حوادث طبیعی یکی از انواع بحران جوامع محسوب می‌شود و بیانگر وضعیتی است که به صورت محدود یا بسیار گسترده رویه اقدامات عادی جامعه را در امور اقتصادی و اجتماعی را مختل می‌کند واحتیاج به برنامه‌ریزی برای مواجهه با بحران می‌باشد. برای تحقق این امور، مدیران و کارکنان سازمان رسانه و مخاطبان آن به سه نوع اطلاع و شناخت احتیاج دارند تا در مواجهه با بحران به طور مناسب اقدام کنند که عبارت‌اند از: 1- شناخت مشکل 2- شناخت محدودیت 3- شناخت سطح درگیری در این مطالعه مدیر با بهره‌گیری از اقدامات رسانه‌های جمعی و دست‌یابی به "شناخت سطح درگیری" و با استفاده از روش تحلیلی و تعقلی به بررسی و پردازش اطلاعات و اخبار جهت اشراف و مدیریت بهینه بر بحران و مواجهه اصولی بر فجایع طبیعی و مهار بحران و جلب مشارکت همگانی در این امر مهم می‌پردازد. UR - https://cmj.ihu.ac.ir/article_201957.html L1 - https://cmj.ihu.ac.ir/article_201957_43df8cd9bf199370fd14b0bdfb5d8688.pdf ER -