@article { author = {حسینی, حسین}, title = {ارتباطات در بحران و مسئله ترس}, journal = {مطالعات مدیریت بحران}, volume = {12}, number = {2}, pages = {7-26}, year = {2020}, publisher = {دانشگاه جامع امام حسین(ع)}, issn = {2008-3564}, eissn = {2645-5285}, doi = {}, abstract = {مدیریت موفق بحران مستلزم برقراری ارتباط بین سامانه مدیریت‌کننده و ذی‌نفعان دخیل در بحران با هدف اطلاع‌رسانی، توجیه، آرام‌سازی، ایجاد انگیزه برای رفتار مناسب و مانند اینهاست. احتمالاً مهمترین مضمون ارتباطی مورد استفاده در این فرایند، مضمونهای مبتنی بر هیجان ترس است. اثربخشی این نوع پیامها در ارتباطات اقناعی و از جمله ارتباطات در بحران، همواره مورد اختلاف بوده و پژوهشهای مختلفی را سبب شده است. در این مقاله با تشریح چهار رویکرد مطالعاتی اصلی درباره اثربخشی اقناعی پیامهای ترس‌برانگیز، نقش این‌گونه پیامها در ارتباطات در بحران بررسی شده است، سپس با اشاره به برخی از متغیرهای میانجی مؤثر در اثربخشی یاد شده، تلاش گردیده است تا درکی کلی از نقش محرکهای ترس‌برانگیز در ارتباطات بحرانی ارائه شود.}, keywords = {ارتباطات در بحران,پیام ترس‌برانگیز,انگیزه حفاظت و پاسخ موازی}, url = {https://cmj.ihu.ac.ir/article_205618.html}, eprint = {https://cmj.ihu.ac.ir/article_205618_fb862b6a624de65e5931d8503857fae3.pdf} }