@article { author = {حسینی, سید حسین and حاتمی, حمیدرضا and عاشور, محمد}, title = {نقش مطبوعات در مدیریت بحران سیاسی ایران (مطالعه موردی روزنامه اعتماد ملی در انتخابات ریاست جمهوری سال 88)}, journal = {مطالعات مدیریت بحران}, volume = {8}, number = {30}, pages = {-}, year = {2017}, publisher = {دانشگاه جامع امام حسین(ع)}, issn = {2008-3564}, eissn = {2645-5285}, doi = {}, abstract = {این مقاله با رویکرد واکاوی و گذشته‌نگر و در زمره پژوهشهای کاربردی است که بر اساس مصداقها و مضمونهای روزنامه‌ اعتماد ملی به تحلیل محتوای کیفی مضمون پرداخته است. این مهم در چهار مقوله معرف، مضمون، محور القا و مقصد روانی مورد واکاوی قرار گرفته است. روزنامه اعتماد ملی با روشها و شیوه‌های عملیات روانی با تهییج و تحریک احساسات گروه آماج و با مدیریت افکار عمومی نه‌تنها بحران‌زدایی در انتخابات 1388 نکرد بلکه نظام و حکومت را دچار بحران ساخت و بدین‌وسیله با تأکید و پافشاری سعی در قانع کردن نظام به تجدید انتخابات و سلب حمایت مردم و نهادهای امنیتی از رهبری، و در پایان با اصرار، نظام را به عقب‌نشینی از مشروعیت انتخابات مجبور کرد که به‌رغم تبلیغات مسموم در هدف خودش ناکام ماند}, keywords = {مطبوعات,بحران,افکار عمومی و انتخابات}, url = {https://cmj.ihu.ac.ir/article_201984.html}, eprint = {https://cmj.ihu.ac.ir/article_201984_7bad25f3884fb054d451ea287a1afb1b.pdf} }